۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۸
کد خبر: ۵۵۸۱۸۹
آیت الله مکارم شیرازی:

فعالیت رسانه ای برای معرفی و تقویت تشیع عبادت است | نباید در مقابله با فساد منفعلانه عمل کرد

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ای در دنیای امروز، تأکید کرد که فعالیت رسانه ای برای معرفی و تقویت تشیع عبادت است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مراسم افتتاحیه استدیو 110 مرکز رسانه ای ولایت که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، سیره و زندگانی ایشان را الگویی بسیار کامل برای انسان ها به ویژه بانوان دانست.

وی افزود: در منابع شیعه و سنی درباره مقامات و ویژگی های عالی حضرت زهرا(س) روایاتی وجود دارد که باید تبیین شود، حضرت زهرا(س) برترین بانوی بهشتی هستند که اگر انسان ها سعادت دنیا و آخرت را می خواهند باید از ایشان الگوگیری و تبعیت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ساده زیستی دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: امروزه بسیاری از هزینه های دنیا در مسیر زرق و برق است در حالی که اگر سیره فاطمی را در زندگی خود اجرایی کنیم و زندگی این بانوی بزرگ برای ما الگو باشد بسیاری از مشکلات امروز حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شیعه در تدوین علوم اسلامی، این نقش را بسیار پیشرو و مهم دانست و ادامه داد: نقش شیعه در علوم گوناگون مانند کلام، رجال، تفسیر، عقاید و فلسفه باید تبیین شود، کتاب هایی در این زمینه نوشته شده که نیازمند تبیین است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که پیروان اهل بیت(ع) به دلیل پذیرفتن حجیت عقل، علوم اسلامی را گسترش دادند، از دعوت علمای شیعه، علمای سنی و مستشرقین به کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خبر داد.

وی با تأکید بر این که جهان امروز جهان رسانه ها است، وجود رسانه های قوی برای رساندن پیام اسلام و شیعه به دنیا را ضروری دانست و عنوان کرد: امروزه رسانه ها و فضای مجازی در ترویج مفاسد فعال هستند و در این شرایط با توجه به غنای معارف اهل بیت(ع) باید بدون انفعال به میدان آمده و معارف الهی را تبیین کنیم، چرا که تبیین این معارف سبب پیروزی ما خواهد شد.

این مرجع تقلید با تقدیر از فعالیت های شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: خوشبختانه این شبکه توانسته موفق عمل کند و میلیون ها نفر مخاطب این شبکه هستند، شبکه ولایت توانسته با رعایت وحدت اسلامی، تشیع را به جهانیان معرفی کند.

وی فعالیت رسانه ای برای معرفی و تقویت تشیع را عبادت دانست و اضافه کرد: فعالیت در این مسیر ذخیره خوبی برای قیامت انسان است، باید در رسانه ها اخلاق اسلامی حاکم باشد، شبکه ولایت نیز با رعایت این اخلاق باید به سؤالات مخاطبان پاسخ دهد./1323/

ارسال نظرات